Hoeveel weegt een gemiddelde stronk broccoli van de supermarkt?

Ik heb 300g nodig voor het recept wat ik wil maken, maar ik heb geen weegschaal en well 2 stronken broccoli...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
52.5K

Antwoorden (7)

Een gemiddelde broccoli weegt zo'n 240 gram, na het verwijderen van de niet-eetbare delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je wel 2 nodig hebt, tenzij je hele grote hebt,
als het een hele kleine is zijn ze soms maar 100 gram,. en soms wel 250 voor een grote
13 jaar geleden
Ik schat tussen de 300 en 400 gram.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt vast wel een pak koekjes o.i.d. van zo'n 250 gram in huis. Neem dat in je ene hand, en de broccoli in je andere. Als de broccoli iets zwaarder is, is het goed, voelt het veel zwaarder aan, dan haal je er nog iets af. Zo simpel is het.

Toegevoegd na 52 seconden:
En als het ietsje verschilt in gewicht, is je recept nog niet verpest hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou naar een echte groenteman gaan, zon gast heeft vaak het talent om gewicht goed te schatten